Bent u slachtoffer van een ongeval en hebt u daarbij letselschade opgelopen? Wij begrijpen dat er veel op u afkomt en dat er veel geregeld moet worden. Naast schade aan uw spullen en lichamelijke schade kan een ongeval veel stress veroorzaken. Wij helpen u graag bij het claimen van de letselschadevergoeding waar u recht op heeft. Zo kunt u al uw aandacht aan uw herstel besteden.

Letselschadevergoeding

Wij begrijpen dat het lastig is om deze schadeposten zelf in kaart te brengen. Daarom is het van groot belang dat u hulp zoekt bij een letselschade expert. Wij hebben veel ervaring met het claimen van schade door verschillende ongevallen en in verschillende situaties. Wij helpen u snel en zorgen ervoor dat u de schadevergoeding ontvangt waar u recht op heeft.

Voor zowel materieel als immaterieel letsel kunt u een vergoeding claimen. Materiële schade is de schade die in geld uitgedrukt kan worden. Immateriële schade daarentegen kan niet geld uitgedrukt worden. Deze schade wordt veroorzaakt door verlies in levensvreugde en wordt ook wel smartengeld genoemd.

Contact opnemen

Bedrijfsongevallen

U bent slachtoffer geworden van een bedrijfsongeval en moet hierdoor extra kosten maken. Vaak kunt u uw werkgever aansprakelijk stellen en een letselschadevergoeding claimen.

Claim mijn schade

Verkeersongevallen

Blikschade, lichamelijke schade en geestelijke schade kunnen gevolgen van een verkeersongeval zijn. Wij helpen u graag, zodat u zich volledig op uw herstel kunt richten.

Claim mijn schade

Hondenbeten

Hondenbeten kunnen ernstig letsel veroorzaken, zowel lichamelijk als geestelijk. U kunt de eigenaar van de hond altijd 100% aansprakelijk stellen voor uw schade.

Claim mijn schade

Onze werkwijze

Intake gesprek

Het traject start met een intake gesprek. U staat direct in contact met de specialist en behandelaar van uw zaak. Ons kantoor heeft een laagdrempelig en informeel karakter en dat is ook hoe de communicatie verloopt. Tijdens dit gesprek kunt u uw verhaal vertellen. De expert zal een aantal verdiepende vragen stellen om zo een compleet beeld van de situatie te krijgen. Dit is de informatie die we nodig hebben om te beoordelen of we uw zaak in behandeling kunnen nemen en om uw zaak te starten. Wanneer wij uw zaak in behandeling nemen zullen we na de intake de tegenpartij aansprakelijk stellen.

De schadestaat opstellen

Vanaf het eerste gesprek starten wij een lopend traject om u zo snel mogelijk te helpen. Vaak kan het even duren voordat de tegenpartij aansprakelijkheid erkent. Wij zullen actief druk zetten om de vaart erin te houden. Ondertussen zullen wij ook samen uw schadestaat opstellen en de bewijsmaterialen hiervoor verzamelen. U kunt hierbij denken aan medische gegevens van de huisarts, fysiotherapeut of behandelend specialist. Eventuele politierapporten en verklaringen van ooggetuigen zullen ook verzameld worden. Wanneer de specialist voldoende informatie en bewijsmateriaal verzameld heeft zal deze de volledige schade in kaart brengen. Dit heet de schadestaat.

Onderhandelingen

Wanneer u akkoord gaat met de opgestelde schadestaat zal de expert deze voorleggen aan de tegenpartij. Hierover zal vrijwel altijd een onderhandeling plaatsvinden. Wij behartigen uw belangen en pleiten voor de schadevergoeding waar u recht op hebt. We begrijpen dat een ongeval een aangrijpende gebeurtenis is en de juridische en financiële afronding stress kan veroorzaken. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen in uw zaak en staan altijd klaar om uw vragen te beantwoorden. Door proactief te handelen proberen wij de zaak zo snel mogelijk af te ronden met het beste resultaat. Het onderhandelingsresultaat wordt natuurlijk aan u voorgelegd en de keuze om deze te accepteren ligt volledig bij u.

Vervolgtraject

Wanneer de onderhandeling stagneert en we geen overeenkomst kunnen bereiken zal uw behandelaar een vervolgtraject met u bespreken. Ons team van specialisten zal u hierover informeren en begeleiden om een passende keuze te maken.

Contact opnemen

Zuid Letselschade heeft veel voor mij betekend. Zelfs wist ik niet waar ik moest beginnen en dan is het fijn als iemand je helpt en alles voor je doet. Ze gaven mij het gevoel dat ze er alles aan deden om mij te helpen. Bedankt toppers!

Annemarie (Breda)